اگر می خواهید راهبرد خوبی داشته باشید، می خواهیم به طور شفاف مشخص کنیم راهبرد چیست؟ و می خواهیم راهبرد را از سایر انواع اهداف بزرگ و اهداف و مسائلی که مدیران اغلب در مورد آنها می اندیشند تفکیک کنیم در این بخش سه اشتباه بزرگ در تعریف راهبرد نشان داده شده است :اشتباه شماره ۱ «راهبرد من بین المللی ساختن است» من این نوع عبارات را همیشه میشنوم «راهبرد من ادغام و تقویت صنعت است» «راهبرد من جذب و صرف بودجه پژوهش و توسعه است» «راهبرد من برون سپاری بخش بیشتری از تولیدم است» !نه اینها مراحلی است که سازمان شما میخواهد طی کند؛ اینها میتوانند مراحل خوبی باشند اینها میتوانند گامهای مناسبی باشند اما اینها راهبرد نیستند . راهبرد یک موقعیت مطلوب منحصر به فرد است که ما قادر به دستیابی به آن هستیم مزایایی که ما با طی کردن همه این گامها در پایان روز به دست می آوریم چیستند؟ این راهبرد است راهبرد تعیین می ‏کند که ما چطور منحصر به ‏فرد خواهیم بود، چگونه می ‏خواهیم یک مزیت داشته باشیم، چگونه می ‏خواهیم مزایای خود را در طول زمان حفظ کنیم مراحلی که در پیش می گیریم !راهبرد نیستند اما شگفت ‏زده خواهید شد اگر بدانید چه تعداد زیادی از شرکت ‏ها خود را به اقدام خاصی که می خواهند سازمانشان در پیش بگیرد مقید می‏کنند و این اقدام تبدیل به راهبرد می شود و البته اغلب شرکت را به سمت پرتگاه هدایت می ‏کند زیرا آنها نمیتوانند چرایی انجام این کار را درک کنند و نمی دانند چه زمانی باید اجرای آن را متوقف کنند.

مطلب مشابه : دانلود فهرست بیش از ۱۰,۰۰۰ رویداد در سال ۱۳۹۸

محصولات | دانلود کلیه محصولات داده تا دانش به صورت مجازی و فیزیکی | D2K داده تا دانش

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *