روز زن

اینفوگرافیک اصلاح قوانین مرتبط با زنان و خانواده و حمایت های حقوقی

روز زن | نهاد خانواده بعنوان زيربنا و ركن اساسي اجتماع همواره مورد توجه دولت قرار داشته و از حمايت هاي خاص قانونگذار برخوردار بوده است. خانواده اولين اجتماعي است كه انسان به آن پا م يگذارد، در آن رشد مي كند و تربيت مي شود. هيچ كس ترديد ندارد كه زندگي در يك خانواده سالم و منضبط كه در آن اصول اخلاقي، فرهنگي و اعتقادي رعايت مي شود، در زندگي آينده فرد و همچنين در سازندگي جامعه بسيار مؤثر است، به اين جهت سياست دولت در همه جوامع، حمايت از حقوق خانواده و حفظ كيان و دوام آن است.

روز زن | اصل دهم قانون اساسي

از آنجا كه خانواده واحد بنيادين جامعه  جمهوري اسلامي ايران اعلام مي دارد اسلامي است، همه قوانين و مقررات و برنامه ريزي هاي مربوط بايد در جهت آسان كردن تشكيل خانواده، پاسداري از قداست آن و استواري روابط خانوادگي بر پايه “حقوق و اخلاق اسلامي” باشد.

روز زن

اصلاح قوانین مرتبط با زنان و خانواده و حمایت های حقوقی به صورت اینفوگرافیک

بند ۳ ماده ۱۶ اعلاميه جهاني حقوق بشر مصوب ۱۹۴۸ نيز اعلام داشته خانواده ركن طبيعي و اساسي اجتماع است و حق دارد از “حمايت جامعه و دولت” بهره مند شود. به لحاظ ويژگي خانواده و روابط خانوادگي، قوانين مربوط به آن از اهميت خاص برخوردار است و قانونگذاري در امور خانواده بايد با بررسي هاي همه جانبه صورت گيرد. در اين راه، تنها تبحر در حقوق كافي نيست؛ بلكه قوانين مزبور بايد با در نظر گرفتن جنبه هاي فرهنگي، اقتصادي و روا نشناسي تهيه و تدوين گردد. اثر سوء يك قانون نابجا كه حقوق يكي از اعضاي خانواده را تضييع و بر عكس، حقوق طرف ديگر را به طور افراطي تضمين كند، غيرقابل انكار است.

شايد به سبب پيچيدگي روابط خانوادگي، قوانين حاكم بر خانواده همواره موضوع بحث و جدل قرار داشته است و هر چند بيشترين تغييرات قانونگذاري نيز در اين قوانين صورت گرفته، مع الوصف هميشه ايرادهاي بسياري در اين زمينه باقي مانده است و قوانين موجود نتوانسته به خوبي حقوق افراد خانواده را تأمين و تضمين كند.

قانون مدني ايران با الهام از فقه اماميه و اقتباس از حقوق اروپا به خصوص حقوق فرانسه، تدوين و در سه دوره قانونگذاري از سال ۱۳۰۷ تا ۱۳۱۴ به تصويب رسيد. قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، اصلاحاتي در آن به عمل آمد كه عمده اين اصلاحات در زمينه مقررات مربوط به خانواده در معناي اعم بود.

آنچه در اين اینفوگرافیک که از طرف نخستین مرجع اینفوگرافیک فارسی ایران برای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طراحی و تهیه شده است، اصلاح قوانین مرتبط با زنان و خانواده و حمایت های حقوقی به صورت اینفوگرافیک نمایش  داده شده است.

روز زن

 

مطالب مشابه:

روز مادر | مجموعه وکتورهای روز مادر (زن) جدید ۲۰۱۹

مجموعه پیکتوگرام های روز مادر

 

 

کلیدواژه ها : روز زن, تاریخ روز زن ۹۷, پیام برای روز زن, پروفایل روز زن و مادر, پیامک روز مادر, تبریک روز زن به خواهر, پروفایل روز مادر مبارک, سرود روز مادر, روز مادر کی هست, شعر در مورد روز مادر, نقاشی برای روز مادر, روز زن ۹۷,

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

96 − 93 =