امروزه در انگلیس هرکسی می تواند با یک حساب آموزشی دائم العمر رزومه خود را همراه با بخشی از اطلاعات دیگر شغل ها،  آموزش ها و دوره ها در مکانی امن و رایگان به صورن انلاین ذخیره کند و با استفاده از ابزار انلاین رزومه ساز، رزومه ای حرفه ای ایجاد کند.

CV مخفف دو واژه Curriculum Vitae می‌باشد. واژه Curriculum به معنای برنامه آموزشی و تحصیلی، یا به عبارتی برنامه‌ها و سوابق آموزشی، تحصیلی و تحقیقاتی فرد و واژه Vitae به معنای سوابق کاری، که شبیه به رزومه است، می‌باشد. اولین CV حرفه ای توسط لئوناردو داوینچی در سال ۱۹۸۲ طراحی شد که مهارتها و تجربه های اصلیش شامل پرتاب سنگ، ساخت پل های سبک و مجسمه (در زمان صلح) بود.

در دهه ۱۹۵۰ CV  به صورت رسمی و گسترده در درخواست های شغلی مورد استفاده قرار گرفت که شامل اطلاعاتی چون دین، وضعیت تاهل و وزن بود. در طی دهه ۱۹۶۰ کاربران شروع به افزودن گزینه های مورد نیاز دیگری (از قبیل علاقه مندی ها) به CV کردند تا تصویر واضحتری از داوطلب ارائه شود. با تولید اولین پردازشگر واژه توسط شرکت های کامپیوتری در طی دهه ۱۹۷۰ هماهنگی بیشتری به محتوای آن داده شد. اولین راهنمای نوشتن CV در سال ۱۹۸۴ با نام چگونه رزومه تان را بنویسید منتشر شد. تشکیل شبکه جهانی وب تجاری در سال ۱۹۹۵ منجر به ارائه تعدادی از فرصت های شغلی و همچنین فهرست راهنمایی برای کارفرمان آتی شد. با تاسیس گوگل در ۱۹۹۸ امکان جستجوی انلاین برای جوینگان کار فراهم شد. راه اندازی Linked in در سال ۲۰۰۳ امکان ارائه رزومه به صورت انلاین ایجاد کرد. به دنبال آن در سال ۲۰۰۷ سایت های ویدیویی که از برجسته ترین آنها می توان You Tube  را نام برد رزومه های ویدیویی را رایج و حتی در موارد لازم ساخت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 2