نقاشی در مورد درختکاری

روز درختکاری چه روزی است

نقاشی در مورد درختکاری | رسم زیبای درختکاری در یک روز مشخص، ابتدا در سال ۱۸۷۲ و در ایالت نبراسکای آمریکا و در تاریخ ۱۰ آوریل ( ۲۱ فروردین) و توسط فردی به نام Morton Sterling.J برگزار شد و گفته می شود که در آن روز بیشاز ۱ میلیون درخت کاشته شده است. اما بعد از مدتی این تاریخ به آخرین جمعه ماه آوریل انتقال یافت. امروزه بیشتر کشورهای دنیا این روز را محترم شمرده و در این روز به کاشتن درخت ها و نهال های متفاوت اقدام می کنند. البته تاریخ این روز با توجه به آب و هوای هر کشور متفاوت است و بیشتر سعی می کنند تا در موقعی از سال این کار را انجام دهند که درخت قابلیت رشد کردن را داشته باشد. پیشینه درختکاری در ایران به زمان های کهن باز می گردد، در ایران از تاریخ هخامنشیان کاشت درخت مرسوم بوده است. الگوی چهار باغ از ماندگارترین اندیشه های هخامنشی محسوب می شود که همچون چهار رود بهشت در شیوه باغ سازی های پساز خود بسیار تأثیر گذاشته است. به دلیل اینکه ایران در منطقه آب و هوایی بیابانی و نیمه بیابانی قرار دارد و ارزشدرخت در این مرز و بوم به دلیل کمبود آب بسیار زیاد است و بایستی بیشتر در کاشت درخت و حفاظت از درختان این سرزمین کوشا بود. درختکاری، فعالیتی اثربخشدر جهت حفاظت از محیط زیست و تضمین زندگی آیندگان محسوب می شود. اقدامی که با نهادینه شدن و ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه طبیعت می تواند راهگشای حفظ منابع طبیعی به عنوان گنجینه ملی کشور باشد.

نقاشی در مورد درختکاری

نقاشی در مورد درختکاری

حفاظت از محیط زیست از مهم ترین ضرورت های هر جامعه محسوب می شود و درختان به عنوان اصلی ترین عامل پاکیزه ساز محیط زیست و موثر بر بهداشت جسم و روان انسان ها نقششایان توجهی در دستیابی کشورها به توسعه پایدار دارند.
امروزه با صنعتی شدن جوامع درختان نقش مهم تری در زندگی بشر ایفا می کنند، منابع طبیعی به منزله ریه های یک شهر تلقی شده و در تامین سلامت اعضای جامعه بسیار تاثیر گذارند. درختان علاوه بر تولید اکسیژن می توانند جاذب آلودگی های هوا، آب و خاک نیز باشند. به عنوان نمونه در منطقه های بیابانی درختچه تاغ به هنگام وزشباد، پراکنشریزگردها را کنترل می کند یا درختان دیگر انواع آلودگی ها را از محیط زیست حذف می کنند.

نقش درختان در حفظ منابع آبی

  • درختان منابع آبی را حفظ و فرسایش خاک را کاهش می دهند.
  • برگهای ریخته شده از درختان موجب تقویت مواد آلی خاک و آب می شوند.
  • ریشه درختان موجب افزایش نفوذپذیری خاک می شود.
  • هر ساله ۱۰۰ درخت بالغ بر ۷۷٫۰۰۰ گالون آب باران را می گیرند.

اثرات حفظ منابع آبی

  • کاهش میزان تخریب سیل های حاصل از طوفان ها
  • کاهش فرسایش خاک و رسوبات حاصله در نهرها
  • افزایش ذخیره منابع آب زیر زمینی (که بطور قابل توجهی بر اثر شهرسازی ها در حال کاهش است)
  • ورود مقدار بسیار کمتری از مواد شیمیایی به نهر ها
  • کاهش فرسایش خاک حاصله از باد

 نقاشی در مورد درختکاری

چه درختانی برای کاشت در ایران مناسب هستند؟

گونه سرو و چنار که در کشور وجود دارد، بومی محسوب می شوند و بهتر است علاوه بر این گونه ها، درختان زیتون، زبان گنجشک، تبریزی، توت، خرمالو، انجیر، گلابی، اقاقیا، اکالیپتوس و… را در روز درختکاری می توان کاشت. این گونه ها با آب و هوای کشور ما سازگار می باشند.

نقاشی در مورد درختکاری به صورت اینفوگرافیک

امروز نقاشی در مورد درختکاری به روایت اینفوگرافیک در قالب بصری داده توسط تیم طراحی نخستین مرجع اینفوگرافیک ایران به سفارش جام جم آنلاین تهیه و تدوین شده است که اطلاعات دقیقی از “نقاشی در مورد درختکاری به روایت اینفوگرافیک” وجود دارد که روایتگر اهمیت و میزان حساسیت این روز برای همه باشد

 

نقاشی در مورد درختکاری

نقاشی در مورد درختکاری

 

 

طراح: تیم اینفوگرافیک

کلید واژه ها: درختکاری, نقاشی در مورد درختکاری, نقاشی روز درختکاری, نقاشی درباره درختکاری, نقاشی در مورد درختکاری, تحقیق در مورد درختکاری, کاردستی روز درختکاری, کاردستی روز درختکاری, نقاشی در مورد روز درختکاری, مراسم روز درختکاری, درختکاری در اسلام, انشا در مورد درخت و درختکاری, نقاشی درباره ی روز درختکاری, نقاشی درباره ی روز درختکاری, کاربرگ روز درختکاری, تحقیق در مورد روز درختکاری بنر روز درختکاری, نقاشی درباره ی درختکاری, نقاشی روز درختکاری برای کودکان,

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 14 = 21