زمان آن فرا رسیده است که باور کنیم میانگین میزان حافظه ما از یک ماهی هم کوتاه­ تر شده ­است بطوریکه در این دو دهه اخیر از ۱۲ ثانیه در سال ۲۰۰۰ به ۸ ثانیه در سال ۲۰۱۳ کاهش یافته، درصورتی که ماهی در ۹ ثانیه باقی مانده است. امروزه در محیط رقابتی کسب و کار، شکستن موانع ورود، به دست آوردن منافع و جلب توجه مشتریان ، کاری بس دشوار است و تنها راه درخشیدن در کسب و کار خود، نوآوری، یکتایی و خلاق بودن است که اینفوگرافیک یکی از راه­ های سریع برای رسیدن به این هدف است.
مردم در جستجوهای اینترنتی خود به دنبال چه هستند؟

%۱۷ از بازدیدکنندگان، کمتر از ۴ ثانیه برای دیدن یک صفحه وقت صرف می کنند.
%۴ از بازدیدکنندگان، بیش از۱۰ دقیقه برای دیدن یک صفحه وقت صرف می کنند.
%۴۹ از بازدیدکنندگان، ۱۱۱ کلمه و یا کمتر از آن را در صفحات اینترنتی مطالعه می کنند.
%۲۸ از بازدیدکنندگان، میانگین ۵۹۳ کلمه را در صفحات اینترنتی مطالعه می کنند.
۴/۴ ثانیه زمانی است که بازدیدکنندگان برای مطالعه هر ۱۰۰ کلمه اضافی صرف می­کنند.

اگر محتوای ما
۱. توجه بازدیدکننده را سریع جلب نکند،
۲. به راحتی و آسانی و در مدت زمان کوتاه نتوان آن را تحلیل کرد،
دچار مشکل می شویم.
افراد به سمت چیزهایی که جالب و جذاب باشند، کشیده می­شوند. وب سایت ­های تعاملی ۲.۰ با رنگ­­ بندی روشن احتمال بیشتری برای جلب توجه بازدیدکنندگان نسبت به وب سایت­های مبتنی بر متن ، با تعداد عکس کم و رنگ بندی سرد و کسل کننده دارند.
بازدیدکنندگان چه می­خواهند؟

تصور کنید در حال مشاهده اینفوگرافیکی با محتوای « راهنمای استفاده از ابزاری » که به صورت منظم طراحی گردیده است باشید و در مقابل آن درحال مطالعه یک مقاله ­ای طولانی هستید که تمام حواس خود را برای استخراج مطالب مفید و مهم آن جمع کرده اید. برای مثال سایت ویکی پدیا را فرض کنید که می توان مطالب مفید را با صرف وقت بسیار زیاد از آن استخراج نمود.
و همچنین همه ما به دنبال اطلاعات تخصصی در رابطه با موضوع دلخواهمان در اینترنت بوده ایم که در نهایت با صفحاتی گیج کننده و کلماتی نا مفهوم و غیر مرتبط مواجه شده ایم. در اینجاست که اهمیت زیبایی و سادگی اینفوگرافیک را درک می­کنیم.
چرا اینفوگرافیک برای سایت ما خوب است؟

به خواننده توانایی فهم راحت تر و آسان را می‎­دهد.
وظیفه اینفوگرافیک این است که اطلاعات پیچیده را برای خواننده آسان و قابل درک کند.
شبکه­ های اجتماعی، بهترین دوست:

به راحتی می­توان در شبکه های اجتماعی پست گذاشت و آنها را انتشار داد. شما می توانید به اینفوگرافیک خود لوگو و یا لینک مربوط به سایت خود را اضافه کرده و در شبکه­ های اجتماعی مثل پینترست و اینستاگرام بارگذاری نمایید و یا بخشی از اینفوگرافیک خود را در فیسبوک ، تویتر و یا گوگل پلاس بعنوان تبلیغات به اشتراک گذاشته که به سایت شما لینک شده باشد.
سایت خود را جذاب کنید

وجود اینفوگرافیک­های جذاب در وب­ سایتتان باعث می شود که بازدیدکنندگان سایت شما هرچند وقت یکبار برای دیدن اینفوگرافیک­ های جدید و جالب به سایت شما سر بزنند.
وب­ سایت­ هایی که در حال حاضر از اینفوگرافیک استفاده می کنند ۱۲% میانگین تعداد بازدیدکنندگان آنها نسبت به وب­ سایت ­هایی که استفاده نمی کنند بیشتر است.
دنبال کردن اینفوگرافیک ها بسیار جذاب تر و آسان تر از متن ها است.
به راحتی می توانید مجموعه ای از اینفوگرافیک ها را در سایت نخستین مرجع تخصصی اینفوگرافیک به زبان فارسی ملاحظه کنید و متوجه تاثیرگذار بودن اینفوگرافیک باشید.
حتی موضوعاتی را که شما علاقه­ ی چندانی به آن ندارید، می توانید با ارائه­ ای متفاوت، جذاب کنید.
چگونه اینفوگرافیک بسازیم:

با استفاده از مجموعه ابزار طراحی اینفوگرافیک می توانید برای خود اینفوگرافیک بسازید.

طرح ها و گرافیک های آماده می توانند در طراحی اینفوگرافیک شما مفید باشند.
نرم افزارهای گرافیکی آماده نیز با گرفتن داده ها می توانند به راحتی نمودارهای مورد نظر شما را بعنوان خروجی نمایش دهند.

اگر شما قبلا تلاشی برای ساخت اینفوگرافیک نکرده اید، امروز شروع کنید. شما از راحتی این کار شگفت زده می شوید و بسیار شگفت زده تر خواهید شد زمانی که آن را در وب­ سایت خود بارگذاری نمایید.
چگونه اینفوگرافیک خود را به سرعت انجام دهیم:

اینفوگرافیک خود را تقسیم بندی کنید.
متن و اطلاعات خود را به قسمت های کوچک تقسیم کنید. به عنوان مثال دو اینفوگرافیک زیر داده های زیادی را با تصاویر کنار هم قرار داده است و مطالب را جذاب و قابل خواندن کرده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

55 + = 60