عید نوروز نزدیک است و اگر شما هم از آن دسته افردای هستید که در این ایام خیال سفر به اقصی نقاط کشور زیبای مان را دارید، کمتر از یک هفته فرصت دارید تا بار و بندیل خود را ببندید و راهی مقصدی شوید که حتماً تا حالا برای سفر نوروزی انتخاب کرده اید.

از حق نگذریم ایران ما به دلیل شرایط اقلیمی خاصی که دارد هر گوشه و کنارش بهشتی است که حتماً خیلی از ما تصورش را هم نمی توانیم بکنیم که در کشورمان چنین جاذبه های گردشگری وجود داشته باشد.

آبشار « کفترلو» شمیرانات تهران، آبشار «کاکا رضا » الشتر، ساحل «بنود» بوشهر، روستای «پالنگان» کردستان، آبشار و چشمه «بوچیر » بندر پارسیان، «باغ سنگی» سیرجان و لاله زار کرمان )یکی از بزرگ ترین مزارع گل محمدی ایران) از جمله شگفتی های گردشگری ایران هستند که کمتر کسی آنها را می شناسد.

بله درست است شما در کشوری زندگی می کنید که اختلاف دمای هوای نقاط مختلف آن در برخی از فصول سال در یک روز به ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد و این اختلاف دمای هوا در نوروزهم حدود ۳۰ درجه می شود و به همین دلیل بنابر سلیقه شخصی خود می توانید در ایام نوروز پیست اسکی سرعین اردبیل « آلوارس » را انتخاب کنید و اسکی کنید یا در سواحل زیبای چابهار که جنوبی ترین عرض جغرافیایی کشور است، شنا کنید. سفر در ایام نوروز رسم دلپذیری بود که در سال های نه چندان دور فرصتی را فراهم می کرد که مردم چند روزی را از زندگی یکنواخت امروزی دور شوند و خستگی یک ساله را از ت نشان دربیاورند، اما چند سال است که محدودیت های اقتصادی خانواده ها این فرصت را محدود به قشر خاصی کرده، اما باور کنیم اگر ما هم اهل دل و عاشق سیر و سفر باشیم و به اصطلاح سخت نگیریم، می توانیم با هر بودجه ای که داریم، بالاخره چند روزی را به سفر برویم.

از بیش از ۱۰۰ سال پیش که نخستین خودرو با سروصدای فراوان و گرد و خاک بسیار وارد ایران شد تا امروز که چندین نوع اتومبیل رنگارنگ در ایران تولید می‌شود، فرهنگ زندگی روزمره مردم بشدت تحت تاثیر این پدیده چهارچرخ قرار داشته است. نوروز اما به دلیل فراغتی که از پی تعطیلات آن به دست می‌آید، بشدت متاثر از فرهنگ خودروسواری بوده و هست. مخصوصا در سالهای اخیر که اگر در خانه بمانید و بخواهید پذیرای دید و بازدیدهای نوروزی باشید شاید هزینه‌های هنگفتی را متحمل شوید. پس چه بهتر که باربند را ببندید و دست اهل و عیال را بگیرید و بزنید به دل جاده؛ اما بگذارید نگاهی بیندازیم به این تاریخ ۱۰۰ ساله خودرو در ایران و ببینیم که پدران ما برای سفرهای نوروزی چه انتخاب های ساخت ایرانی در دسترس داشته اند.
این اینفوگرافیک نگاهی دارد به تاریخ ۱۰۰ ساله خودرو در ایران .

اینفوگرافیک سفر ایرانی

اینفوگرافیک سفر ایرانی

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 6 = 1