اینفوگرافیک

یکی از بخش‌های مهم داده تا دانش که همواره برای ما ارزش ویژه‌ای نیز داشته، بخش بررسی اینفوگرافیک های برتر سایت infographics.ir است. از این هفته تصمیم گرفته‌ایم تا اینفوگرافیک های پر بازدید در ماه کاربران را انتخاب نموده و در قالب یک مقاله معرفی کنیم. در ماه گذشته بحث‌برانگیزترین اینفوگرافیک ها مربوط به بخش کسب و کار بوده است که بسیاری از کاربران سایت مطالب مختلفی را در این حوزه بررسی کرده اند که نشان دهنده دغدغه اصلی افراد مختلف در حوزه کسب و کار است، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

۱- اینفوگرافیک میدون کسب و کار بانوان

“پیش‌بینی شده است که حدودا ۴۷% از کسب‌و‌کارها در سال ۲۰۱۸ صاحبان زن دارند یا توسط زنان اداره می‌شوند. این عدد بسیار قابل توجه است با توجه به اینکه حتی ۴۰ سال پیش زنان صاحب تنها ۵% از کسب‌و‌کارها بودند. این نشان می‌دهد زنان چقدر سریع زمام رهبری در دنیای کسب‌و‌کار را به دست می‌گیرند.”

در اینفوگرافی «بانوان و کسب و کار» میزان مشارکت بانوان در کار و شرکت داری در طول سال های گذشته را نشان میدهد و آمار های جالبی در قالب تصویر ارائه می کند.

از جمله آمار هایی که می توان در این اینفوگرافی به آن اشاره کرد مقایسه رشد بانوان شاغل در ۴۰ سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۸ می باشد که رشد قابل توجه و چشم گیری داشته است.

 

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک میدون کسب و کار بانوان در مرجع اینفوگرافیک ایران

 

 

۲- اینفوگرافیک انواع کسب و کار و فرصت هایی برای شروع

“شروع یک کسب و کار یکی از جالب ترین عملکردهایی است که یک فرد می تواند داشته باشد. بیش از ۱۰ میلیون نفر هر ساله کسب و کاری را آغاز می کنند و در نتیجه هر ساله بیش از ۳ میلیون کسب و کار کوچک ایجاد می شود.کارآفرینی مزایای متعددی دارد و در نتیجه رقابت در این حیطه نیز بسیار زیاد است. درک ایعاد این رقابت و طرح یک کسب و کار دقیق و کارآمد می تواند منجر به شروع یک کسب و کار موفق شود.”

در اینفوگرافی جالب دیگر  این هفته مربوط به فرصت هایی برای شروع کسب و کار بود که در آن به نسبت به بهانه هایی که وجود دارد می توان از آن ها به عنوان یک فرصت بی نطیر برای شروع کسب و کار استفاده کرد را در قالب تصاویر پیکتوگرام و کمیک استریپ اینفوگرافیکی خلاقانه برای کابر طراحی شده است.

اینفوگرافیک

 

 

۳- اینفوگرافیک کسب و کارتان را در مقابل بحران ها، تاب آور کنید

“تمامی فعالیت ها ی کسب و کار به نوعی با خطر انقطاع در ارتباط هستند، مواردی همچون اختلالات تکنولوژیکی، سیل، زلزله، آتش سوزی، انقطاع تجهیزات و حملات تروریستی از آن جمله می باشند. استمرار فعالیت های کلیدی سازمان ها و کسب و کارها در زمان بحران ها و حوادث، یک نیاز اساسی و بنیادی به شمار می آید. آیا سازمان و کسب و کار شما برای مقابله با حوادث و بحران های پیشرو آماده است؟ آیا می دانید احتمال اینکه سازمانتان در بازه ای از زمان با بحران های جدی روبه رو شود، بسیار بالاست؟ آیا آمادگی لازم برای جلوگیری از اختلال در فرایندهای سازمان خود را دارید؟ اینفوگرافیک زیر، راهکارهای ساده و اولیه ای را در جهت تداوم و تاب آوری کسب و کارتان، ارائه نموده است.”

همیشه یکی از مشکلات اکثر کسب و کار ها در مقبال بحران های مختلف در حین فعالیت خود با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که چگونه بحران را پشت سر بگذارند که کمترین آسیبی به مجموعه وارد شود.

در این اینفوگرافی راه های اینکه چگونه در برابر بحران های جدی برای کسب و کار ها آمادگی داشته باشم به صورت کوتاه، مفید و مختصر اعلام می کند.

اینفوگرافیک

 

 

۴- اینفوگرافیک سونامی بیکاری فارغ التحصیلان

“بسیاری از دانش آموختگان مقطع لیسانس چون نمی توانند وارد بازار کار شوند به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می پردازند تا از این طریق هم اوقات بیکاری خود را سپری کرده و هم در امید یافتن کاری بهتر باشند. امروز کشور ما با سونامی فارغ التحصیلان بیکار فوق لیسانس و دکترا روبرو است.”

در این اینفوگرافی با توجه به آمار و ارقامی که وجود دارد افزایش آمار تحصیلکرده های مختلف را نشان میدهد و اعلام می کند از هر ۴ نفر جویای کار ۳ نفر از این افراد دارای تحصیلات آکادمیک و مدارک دانشگاهی هستند ولی متاسفانه ۷۵ درصد از بیکاران موجود در جامعه دانش آموخته هایی هستند که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می باشند.

که لازم به ذکر است این آمار و ارقام مربوط به سال ۹۶ می باشد و احتمالا تا سال آینده با توجه به شرایط کنونی وضعیت جامعه، متاسفانه رشد قابل پیدا کرده باشد.
اینفوگرافیک سونامی بیکاری فارغ التحصیلان

۵- اینفوگرافیک نکات مفید بازاریابی ویژه کسب و کارهای اینترنتی

“دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی الکترونیکی روشی از بازاریابی است که با استفاده از فن آوری های دیجیتال، به مخاطبان دسترسی پیدا کرده و طی فرایندی، آنان را به مشتری مبدل می‌سازد. در این نوع بازاریابی، می توانید پیامها را به گونه ای طراحی کنید تا به طور کامل پاسخگوی نیازها و خواسته های معین مخاطبان باشد. در تبلیغات دیجیتالی میتوان براحتی و با صرف زمان و هزینه کم، پیام بسیار جذابی طراحی کرد که ضمن اطلاع رسانی سریع و دقیق جایگاه خود را در فضای مجازی ارتقا دهید.”

در این اینفوگرافی که بیشتر جنبه راهنمایی و اطلاع رسانی را دارد که از منابع معتبر خارجی باز تولید شده است به مراحل مختلف زیر اشاره دارد وبه صورت کوتاه و خلاصه توضیحات تکمیلی را ارده می دهد.

نکات مفید بازاریابی

  • هدفتان را شناسایی کنید و رقبایتان را مورد بررسی قرار دهید
  • وب سایت خود را بهینه سازید
  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • محتواهای خود را به روز رسانی کنید
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ
اینفوگرافیک نکات مفید بازاریابی ویژه کسب و کارهای اینترنتی

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 2 =