اگر شما نسبت به سازمان های دیگر، وقت بیشتری را برای راه رفتن در محیط اداره تان صرف می‌کنید، پس نیاز به ایجاد تطابق بیشتر بین شما و محیط کارتان دارید. مبنی بر تحقیقات انجام شده، ساختمان ادارات و فضای داخلی آن می‌تواند تاثیرات بسیاری بر سلامت جسمی و روحی افراد، همچنین کاهش یا افزایش فعالیت مفید آنها داشته باشد.محیط اداره شما از جهات گوناگونی تاثیرات مثبت یا منفی بر شما و سایر همکاران شما می‌گذارد.

شما می‌توانید با چاپ اینفوگرافیک “آیا شما در محیط اداره ی ناسالمی مشغول به کار هستید؟” در محل کاری خود، همکاران را نیز مطلع سازید.

محیط کاری سالم

کیفیت هوا

ایجاد تهویه مطبوع: امروزه سیستم‌های تهویه مدرن، حداقل ۲۰ متر مربع از هوای داخلی محیط را در یک دقیقه تعویض می‌کنند. اشعه فرابنفش موجود در این سیستم‌ها، باعث از بین رفتن قارچ‌هایی می‌شودکه به مرور زمان در فنر‌های تهویه، تشکیل می‌شوند. همچنین محیط داخلی سازمان شما با ممنوعیت استعمال سیگار بوی خوشایند تری خواهد داشت.

نور پردازی

اجازه دهید نور خورشید به داخل اتاق بیاید؛ با برداشتن دیوارها و استفاده از پارتیشن‌های شفاف در فضاهایی که پنجره دارند، سبب انتشار نور خورشید در قسمت‌های دیگر ساختمان و صرفه جویی در مصرف برق می‌شود. همچنین ایجاد سایه‌های ناخواسته، خیرگی ناشی از نور زیاد و گرمای محیط را کاهش می‌دهد.

ارگونومی و حرکت

طراحی محیط داخلی محل کار شما باید به گونه‌ای باشد که بتواند بر اساس شرایط روحی و جسمی خودقابلیت انتخاب انجام کارهایتان را به صئرت نشسته و یا ایستاده داشته باشید. علاوه بر این، جلوگیری از ایجاد تجمع در مکان‌های پر رفت و آمد از دیگر راهکارها است. از این رو طراحان ماهر، برای جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری، آسانسورها را در مکانی دور از دسترس تعبیه می‌کنند.

بهداشت

از آنجاییکه بیشتر آلودگی‌ها از طریق هوا انتقال می‌یابند، استفاده از پارتیشن‌های کوتاه برای جدا کردن محل کار افراد پیشنهاد نمی‌شود. همچنین عصر تکنولوژی، ارتباط از راه دور را به شیوه‌های گوناگون میسر ساخته است. به این ترتیب بیمار می‌تواند در خانه به فعالیت‌های اداری خود ادامه دهد. در محل کار دستان خود را مرتب شسته و از ظروف به صورت عمومی استفاده نکنید.

دما

ادارات مدرن برای فعالیت افراد در محیطی با دمای دلخواه خود، راه حلی را ارائه کرده‌اند. استفاده از وسایل گرم و سرد کننده در ابعاد کوچک روی هر میز می‌تواند کمک بسزایی در متعادل کردن دمای هوا طبق سلیقه هر فرد داشته باشد.

صدا

محیط اداری سالم، مکانی است که افراد به راحتی بتوانند در آن بدون وجود صداهای مزاحم مشغول به کار باشند. در حالیکه فضایی نیز برای تعامل و صحبت با دیگران بدون مزاحمت برای سایرین در نظر گرفته شود. همچنین اتاقی با دیوارهای عایق صوت برای تلفن‌های شخصی، جلسات و صحبت ‌های گروهی ایجاد شود.

ویژگی‌های بصری

استفاده از رنگ‌های شاد و انرژی بخش در حد اعتدال، اثرات مثبتی بر فضا و روحیه افراد می‌گذارد. از افرادی که علم این کار را دارند کمک بگیرید که از رنگ‌های درست و هارمونیک استفاده می‌کنند تا محیط شلوغ و پرتضاد نشود. استرس را کاهش می‌دهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 31 = 37