اگر شما نسبت به سازمان های دیگر، وقت بیشتری را برای راه رفتن در محیط اداره تان صرف می‌کنید، پس نیاز به ایجاد تطابق بیشتر بین شما و محیط کارتان دارید. مبنی بر تحقیقات انجام شده، ساختمان ادارات و فضای داخلی آن می‌تواند تاثیرات بسیاری بر سلامت جسمی و روحی افراد، همچنین کاهش یا افزایش فعالیت مفید آنها داشته باشد.محیط اداره شما از جهات گوناگونی تاثیرات مثبت یا منفی بر شما و سایر همکاران شما می‌گذارد.

شما می‌توانید با چاپ اینفوگرافیک “آیا شما در محیط اداره ی ناسالمی مشغول به کار هستید؟” در محل کاری خود، همکاران را نیز مطلع سازید.

محیط کاری ناسالم

کیفیت هوا

احساس تنگی نفس: بسیاری از افراد جهت جلوگیری از به هدر رفتن انرژی گرمایشی یا سرمایشی تمام راه‌های تهویه هوای ساختمان خود را مسدود می‌کنند. اجسامی از قبیل صندلی‌های ادارات، فرش و یا کفپوش‌های زمین و شوینده‌های مورد استفاده در ساختمان، از خود گرد و غبار و گاز متصاعد می‌کنند. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد، ۹ درصد از افراد بزرگسال که با مشکل آسم مواجه می‌شوند به نوعی به هوای محل کار آنها مربوط می‌شود.

نور پردازی

نورپردازی نامناسب: در بسیاری از ساختمان‌ها، نور طبیعی فقط منحصر به اتاق‌هایی می‌شود که در آن چنجره وجود دارد. لامپ‌های موجود نیز نوری متفاوت از نور طبیعی از خود ساطع می‌کنند. کم شدن هئشیاری افراد، حالات ناخوشی، افسردگی و حتی اختلال در خواب شبانه از عوارض قرار گرفتن طولانی مدت افراد در معرض نورهای غیر طبیعی است.

ارگونومی و حرکت

نشستن طولانی مدت برای همه افراد سخت و طاقت فرسا است. بنا به گفته روانشناسان، طراحی داخلی محسط اداری می‌تواند به گونه ای باشد که افراد را به راه رفتن و حرکت داشتن تشویق کند یا برعکس. زمانیکه شما در محیطی غیر پویا مشغول به کار هستید و نیاز دارید از مسیر شلوغ و کسل کننده ای عبور کنید تا به محل مورد نظر خود برسید، ترجیح می‌دهید که سر جای بنشینید و این کار را به زمان دیگری موکول کنید.

بهداشت

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۱، افرادی که در محیطی باز به کار مشغول اند، ۶۲ درصد بیشتر از افرادی که در اتاق یا پارتیشن‌های بلند مشغول به فعالیت هستند، بیمار می‌شوند. همچنین حضور یک کارمند بیمار در محیط اداره موجب انتشار بیماری می‌شود. پس مرخصی یک نفر برای بهبودی کامل، بهتر از تعداد زیادی از کارمندان است.

دما

طبق آزمایش‌های انجام شده در یک سازمان با دمای هوای مشخص، نیمی از کارکنان از گرمای محیط و نیمی دیگر از سرد بودن هوا ناراضی بودند. افراد سلیقه و نظرات متفاتی دارند به ویژه در اوایل پاییز و یا بهار که دمای بدن با فصل جدید خو نگرفته است.

صدا

صدای متداوم زنگ موبایل همکار شما یا صحبت افراد در اتاق کناری به راحتی می‌تواند تمرکز شما را به هم زده و در روند مفید کارتان اختلال ایجاد کند. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۰ با اندازه گیری ضربان قلب کارمندان یک سازمان دریافته اند که صداهای موجود در محیط اطراف می‌تواند میزان استرس افراد را بالا ببرد که در نتیجه سبب عدم تمرکز افراد می‌شود.

ویژگی‌های بصری

محصور شدن در فضایی خاکستری، محیطی بی روح و بدون انرژی ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ‌ها و اجسام که با هم در تضادند محیط را برای افراد ناخوشایند و کار کردن را سخت می‌کند. تکرار و یکنواختی در دکوراسیون داخلی محیط نامناسبی برای فعالیت طولانی مدت افراد پدید می‌آورد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

95 − = 93