بازاريابی رويدادي (Event Marketing)
محبوبيت رويدادها به عنوان ابزار جايگزين تبليغاتي، رشد فزايندهاي داشته است و بازاريابان بسياري در حال سرمايهگذاري بر روي آنها هستند كه اين امر ،آگاهي بازاريابان را در خصوص اثربخشي بازاريابي رويدادي جهت دستيابي به اهداف، نام تجاري و بازاريابي در شركت هاي بزرگ منجر ميگردد.
فعاليت رويداد، نقطه شروع بازاريابي رويدادي موفق ميباشد و در عين حال نقش تسريع كننده را در بسياري از موارد مانند ايجاد محبوبيت نام تجاري، افزايش فروش، الهام بخشي به مشتريان، افزايش قرار گرفتن در معرض ديد رسانه ها، بهبود روابط همكاري با مناطق و… ايفا مي كند.
بازاريابي رويدادي اين امكان را براي شركت فراهم مي آورد تا مخاطب را با افزايش يا ايجاد يك تصوير از طريق ارتباط با رويداد خاص و به كمك تقويت محصول يا خدمات و محرك فروش مورد هدف قرار دهد. همچنين اين نوع از بازاريابي، كلاهبرداريهاي صورت گرفته از تبليغات را از بين ميبرد.
بازاريابي رويدادي، نام تجاري شركت را به منظور ايجاد تجربه براي شركت كنندگان و ارتقاء يك محصول يا خدمات، در معرض ديد قرار ميدهد. همكاري بين حمايت مالي و بازاريابي رويدادي برنامه و كاربرد مشترك آنها را تقويت ميكند.
مناسبت های سال ۱۴۰۱| دانلود فهرست بیش از ۱۰,۰۰۰ رویداد و مناسبت مختلف در تقویم های متفاوت
مناسبت های سال ۱۴۰۱| آیا اطلاع داشتید که مناسبت های موجود در تقویم می تواند فرصتی برای بازاریابی و فروش بیشتر را در اختیار شما قرار دهد؟
آیا می دانستید که کسب و کار شما به کمک مناسبت های ویژه می تواند بیشتر و بهتر دیده شود؟
آیا خبر داشتید که بازاریابی بر اساس مناسبت های ویژه و تقویم یا به اصطلاح بازاریابی رویداد ( Event Marketing ) جدیدترین روش بازاریابی است که کمتر کسی به آن توجه می کند؟
اگر می خواهید از رقبای خود جلو بزنید این بانک اطلاعاتی با فهرست ۱۰۶۵۰ مناسبت در سال ۱۴۰۱ می تواند در تحقق این امور به شما کمک کند و همراه همیشگی شما خواهد بود.
برای اطلاع از روزشمار، مناسب و رویداد های اتفاق افتاده به صورت روزانه در قالب فایل اکسل که شامل مناسبت های بین المللی، جهانی، رسمی و غیر رسمی مناسبت های سال ۱۴۰۱ است در سه بخش زیر جمع آوری و تدوین گشته است که می توان بازاریابی های رویداد خود را بر اساس روز شمار تقویم تدوین کرد.
- رویدادهای مهم روزانه در تقویم خورشیدی و مناسبت های سال ۱۴۰۱ (بیش از ۶۵۵۰ مناسبت)
- رویدادهای مهم روزانه در تقویم میلادی و مناسبت های سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ (بیش از ۲۹۵۰ مناسبت)
- رویدادهای مهم روزانه در تقویم هجری قمری و مناسبت های سال ۱۴۴۳-۱۴۴۴ (بیش از ۱۱۵۰ مناسبت)
این بانک اطلاعاتی برای برنامه ریزی و طراحی استراتژی بازاریابی مبتنی بر رویداد یا به اصطلاح بازاریابی رویداد محور بسیار کاربردی و سودمند است.
بازاریابی رویداد (رویداد محور) چیست؟
مناسبت های سال ۱۴۰۱| بازاریابی رویداد یک استراتژی گسترش تبلیغاتی است که شامل تماس رو در رو بین شرکت ها و مشتریان آنها در رویدادهای خاص مانند کنسرت ها ، نمایشگاه ها و رویدادهای ورزشی و غیره … میباشد.
ـ برندها از سرگرمیهای بازاریابی رویداد (مانند فیلم ها، کلیپ ها، کنسرت ها و مراسم ها) برای بدست آوردن مشتریان از طریق ارتباط مستقیم و نمایشهای تعاملی استفاده میکنند. این عملکرد مشتریان را تا زمانیکه در این مشارکت حضور دارند مشتاق نگاه میدارد.
یک کمپین بازاریابی رویداد موفق، ارزشی فرای اطلاعات یا خدمات محصول را فراهم می کند. تخفیفات، نمونه رایگان، مؤسسات خیریه و یا رویدادهای شاد و مفرح به مشتریان حس رضایت از حضور را میدهد، نه اینکه حس کنند تنها در یک برنامه بازرگانی زنده حضور پیدا کردهاند.
هدف از بازاریابی رویداد قرار دادن افراد و گروههای خاص و گردهم آوردن آنها در محلی مشخص جهت ارائه محصولات یا خدمات میباشد.
فرصتها در بازاریابی رویداد :
- انتخاب بازار هدف درست
- خلق تجربه
- بجا ماندن خاطرات در ذهن مشتریان
- فرصت تعامل و ارتباط با مردم، مشتریان، خریداران و فروشندگان
- ایجاد یک احساس دوست داشتنی به همراه روابط طولانی مدت
اثربخشی بازاریابی رویداد :
بر اساس مطالعات انجام شده توسط مؤسسه بازاریابی رویداد در سال های اخیر:
- ۵۸% از شرکت کنندگان در بازاریابی رویداد، محصولات ارائه شده را پس از رویداد خریداری کردهاند.
- ۸۶% از خریداران به مشتریان دائمی تبدیل شدهاند.
دسته بندی رویدادها :
- سیاسی
- اقتصادی
- مذهبی
- هنری
- تاریخی
- ادبی
- علمی
- ورزشی
مطالب مشابه: مجموعه پیکتوگرام های نوروز
کلید واژه ها: چطور بازاریابی کنیم، بازاریابی چند نوع است، چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم،
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.